Neobvyklému problému čelí piloti přistávající na amsterdamském letišti Schiphol. Během slunečných dní dopoledne jsou piloti na finále dráhy 18R oslněni odrazy ze solárního parku u letiště. Po týdnech narůstajících stížností bylo rozhodnuto uzavřít dráhu Polderbaan (18R-36L) během slunečných rán na dobu dvou hodin. Dráha se z tohoto důvodu nyní od 10:00 do 12:00 hodin uzavírá. Polderbaan je nejvíce používanou dráhou na Schipholu. Stížnosti pilotů přistávajících letounů jsou zachyceny zde.
Zdrojem problému je fotovoltaický park De Groene Energie Corridor (DGEC) mezi křižovatkou Rotterpolderplein a vesnicí Zwanenburg. Tento solární park leží přímo pod přistávací trasou pro dráhu Polderbaan a vytváří nebezpečné oslnění.
Obec Haarlemmermeer vyzvala vlastníka Energy Solutions Group, aby byla neprodleně přijata definitivní opatření k řešení situace.
Snížená dostupnost dráhy Polderbaan zvyšuje hlukovou zátěž v okolních oblastech. Dočasné opatření je v platnosti do 23. března, nebo bude zrušeno dříve, pokud se najde vhodné řešení. (Foto: YouTube, PPRuNe Forums, ANP, planes.cz)
Řešení je jednoduché - Koninklijke Luchtmacht si tam udělá cvičení
Stret plochozemcu a zelenozemcu?
Prostě ať lítaj jen v noci ne ???
Taková malichernost ...GreenDeal si rozvracet nenecháme !
"Kupředu levá..(pobrukujte jakoukoliv budovatelskou melodi) Kupředu levá ..."
Nemyslím, že provozovatel solárů nějak obzvlášť stojí o masivnější odrazy. To je pro něj nespotřebovaná energie, tj. ztracený výnos. Čekám, že poděkuje za upozornění na ztráty a problém urychleně vyřeší.
To vypadá na ostrý střet dvou náboženství..
Celkem 6 záznamů
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Docela zajímavé. Jednak proto, že solární panely mají záměrně minimální odrazivost. Krycí sklo je speciálně konstruované s neodrazivým povrchem.
Navíc to oslnění by mohlo nastat jen za dost specifických podmínek (vzájemná poloha letadla a slunce, jasná obloha).
A jak dlouho může trvat, než se letadlo dostane z toho odraženého paprsku? Půl sekundy nebo sekundu?