Eurowings nahradí svou flotilu letadel Airbus A319 a některé starší Airbusy řady A320 čtyřiceti letouny Boeing 737 MAX 8.
Skupina Lufthansa objednala 40 Boeingů 737 MAX 8 s opcí na dalších 60 v prosinci 2023. Letadla budou konfigurována pro 189 cestujících. Tato letadla Lufthansa alokovala k Eurowings. První 737 MAX 8 z této objednávky mají dorazit k Lufthanse v roce 2027.
Šéf Lufthansy dodal: „Naše dnešní rozhodnutí je zaslouženým a silným signálem pro úspěšnou budoucnost společnosti Eurowings.“
Lufthansa zdůraznila rozhodnutí přidělit tato letadla společnosti Eurowings jako další důkaz svého „významného pokroku směrem k udržitelnějšímu létání“ a uvedla, že tato objednávka představuje investici ve výši 5 miliard dolarů.
Lufthansa s objednávkou MAXů v prosinci 2023 potvrdila také objednávku 40 letadel Airbus A220-300 pro Lufthansa City Airlines.
Podle serveru planerspotters.net provozují Eurowings 79 Airbusů: 27x A319, 41x A320 (z toho 7x A320neo) a 11x A321 (z toho 5x A321neo). (Foto: Points Miles and Bling, Inmarsat, planes.cz)
Kdyz to jde a mam na vyber vyberu si vzdy let s airbusem nez boeingen co ma tak nizko okenka ze se hrbim abych neco vubec videl. Hlucne, uzke, male, stisnene, ksunt… eurowings jen dokud to bude operated by airbus family potom uz ne.
Qatar taky
Tak toho je vskutku "inteligentní" argument. Singapore Airlines jsou pro vás taky lowcost dobrý jen pro koupáky? Protože oni je provozují taky.
a pak je nemas kam dat. Eurowings jde celkove dolu, uz to neni feeder pro LH, ale spis charter a nizkonakladovka pro koupaky a pro tuhle klientelu budou Maxy stacit.
Celkem 5 záznamů
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Přesně. I když odhlédnu od současné reputace Boeingu, tak 737 v jakékoliv verzi je z pohledu cestujícího horší než cokoliv z rodiny A320, a to z důvodu užšího trupu a nízko umístěných oken. Je prostě mimořádně nepohodlná a kdykoliv můžu, tak se jí vyhýbám.
Ale co hlavně na tomto příběhu s maxy pro Lufthansa group nechápu, je proč má LH potřebu mít ve své flotile od každého něco. Rozumím diverzifikaci, zvlášť když dojde k problémům s typem nebo motorem, ale to, jak momentálně vypadá flotila LH group musí být naprosté operační peklo. Nedivil bych se, kdyby to byla jedna z hlavních příčin současných problémů LH.