United Airlines si pronajaly 40 Airbusů A321neo

  • 19.10.2024 16:33

Po nehodě Boeingu 737 MAX 9 společnosti Alaska Airlines dne 5. ledna 2024 a s ohledem na nejasné dodací termíny letadel 737 MAX 10 potvrdily United Airlines dne 13. března zrušení objednávek letadel Boeing 737 MAX 10. Společnost byla s 277 objednávkami a 200 opcemi zahajovacím a zároveň největším zákazníkem tohoto modelu.

Místo dalšího čekání na již tak o přinejmenším šest let zpožděný MAX 10 společnost zajistí růst kapacit a modernizaci flotily kombinací dodávek Boeingů 737 MAX 9 a Airbusů A321neo. Společnost frustrovaná prázdnými sliby Boeingu tak sází na to, co na trhu již je.

Dne 14. dubna United Airlines dosáhly dohody s Boeingem o náhradě škod vzniklých uzemněním letadel Boeing 737 MAX 9 a nesplněním termínů dodávek MAX 10. Výše kompenzace nebyla zveřejněna, víme však, že je poskytnuta formou kreditů na nákup nových letadel.  

Ve třetím čtvrtletí 2024 United Airlines uzavřely dohody s leasingovými společnostmi na pronájem 40 letadel Airbus A321neo. Letadla budou dodána v letech 2026 a 2027. Doba leasingu je až 12 let.

Kromě zmíněného pronájmu 40 letadel A321neo mají United podle Cirium Fleet Analyser nevyřízené pevné objednávky na 118 letadel A321neo plus 40 opcí. Do konce roku by aerolinka měla převzít z těchto objednávek 14 exemplářů, dalších 23 v roce 2025.

Společnost je s 50 objednávkami jedním z největších zákazníků modelu A321XLR. Tato letadla budou postupně nahrazovat 53 Boeingů 757-200. Letadla XLR budou obsluhovat také transatlantické linky z Washingtonu do Londýna (Heathrow) a Madridu a z Newarku do Stockholmu. První dodávku A321XLR očekává společnost ještě letos.

První A321neo (N44501) převzala aerolinka v říjnu 2023. Šlo o průlomový moment, neboť se jednalo o první dodávku nového Airbusu společnosti po dvaceti letech.

Ne vše se vyvíjí pro Airbus příznivě. United podepsaly první objednávky na A350 v roce 2010. Poté se objednávka několikrát měnila, a to jak pokud jde o množství, tak o mix verzí A350-900 a -1000. Nyní zní objednávka na 45 letadel A350. Jejich převzetí se opakovaně odkládá. V roce 2022 tehdejší generální ředitel Garry Laderman prohlásil, že letadla nejsou do roku 2030 potřeba. Ve stejném roce podepsaly United objednávku na stovku Dreamlinerů, která byla následně rozšířena o dalších 50. Celkově se zdá, že společnost o Airbusy A350 nemá zájem. Alespoň prozatím.

Zájem o A350 může povzbudit potřeba náhrady Boeingů 777-200 a 777-300ER. V každém případě má Airbus s objednávkou A350 „nohu ve dveřích“, přičemž úspěch A321neo a XLR může dobře zafungovat pro A350.

United podle serveru planespotters.net provozují 972 letadla (175x řada A320ceo/neo, 516x řada Boeing 737, 61x 767-200/300, 53x 767-300/400, 96x 777-200/300ER, 71x 787-8/9/10)

Stávající generální ředitel Scott Kirby se zdá být více nakloněn pragmatickým a radikálním řešením, což šance Airbusu posiluje.  (Foto: Airline Geeks, @united, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



Luboš - nepřihlášený host (...179.121...)
20.10.2024 19:01
Poznámka

Je evidentní že světové letecké společnosti reflektují pro bezpečná a zároveň úsporná a ekonomicky v zelených číslem letadla.

Celkem 1 záznam

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace